25 sierpnia 2012

[132] Osaczona



Autorka: Tess Gerritsen
Tytuł: Osaczona
Tytuł oryginału: Presumed Guilty
Przełożyła: Elżbieta Smoleńska
Rok i miejsce wydania: Warszawa 2012
Wydawnictwo: Mira Harlequin
Liczba stron: 300

Fragmenty książki:
"Moja dusza znów należy do mnie, pomyślała. Ogarnął ją spokój, jakiego już nie pamiętała. Podniosła się i ruszyła z powrotem."
"Wróciły do niego wspomnienia z dzieciństwa, kiedy latem, jeździł z matką tą samą drogą. Morze pachniało tak samo jak teraz, krzyk mew odbijał się echem od klifów."
"Wyglądała tak niewinnie, jakby żadne zło nie miało do niej dostępu."

     Miranda Wood została oskarżona o popełnienie morderstwa w jej własnej sypialni, w której zabiła swojego kochanka Richarda Tremaina. Kobieta idzie do więzienia, ale długo w nim nie zostaje, gdyż jakiś anonimowy człowiek wpłaca za nią kaucję. Miranda wie, że nie zabiła Richarda i zaczyna szukać dowodów, aby stać się niewinną. Zaczyna się wyszukiwanie kłamstw i przekrętów, a im bliżej odkrycia zagadki tym bardziej morderca zamierza uciszyć Mirandę.

     Tess Gerritsen stworzyła interesującą historię, w której nie brakuje napięcia, niepewności, a także zwrotów akcji i zaskoczenia. To wszystko składa się na świetną fabułę, która jest naprawdę ciekawa. No i oczywiście mordercą okazuje się ktoś kogo nigdy w życiu nikt by nie podejrzewał. Z całą pewnością jest to jeden z tych dobrych kryminałów, które ani na sekunde nie są nudne.

     Na okładce widzimy nóż i krew co tylko wyjaśnia czym owy morderca popełnił morderstwo w sypialni Mirandy. Ta ilustracja dodaje nam jeszcze większej ciekawości do tego, aby zajrzeć do środka książki i zobaczyć jak cała historia się skończy.

     "Osaczona" to z pewnością książka na poziomie, którą należy polecić ulubieńcom kryminałów, a także tym, którzy chcieli by zacząć przygodę z tym gatunkiem. Mi książka jak najbardziej przypadła do gustu.

***

Egzemplarz redakcyjny otrzymałam od Wydawnictwa Harlequin Mira, za co serdecznie dziękuję.






2 komentarze:

  1. Przeczytałam tytuł notki i myślałam, że opiszesz "Osaczoną" z serii "Dom nocy" :)
    Dopiero niedawno wypożyczyłam książkę Tess, mam nadzieję, że się nie zawiodę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pióro Gerritsen należy do moich ulubionych. "Osaczoną" mam w planach, załadowaną do czytnika. Kiedyś na pewno ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń