11 czerwca 2012

[113] Siła trucizny



Autorka: Maria V. Snyder
Tytuł: Siła trucizny
Tytuł oryginału: Poison study
Przełożyła: Małgorzata Hesko-Kołodzińska
Rok i miejsce wydania: Warszawa 2012
Wydawnictwo: Mira Harlequin
Liczba stron: 380

Fragmenty książki:
"Pościg strażników Brazella, znajdowanie trucizn w niemal wszystkich posiłkach oraz fakt, że stałam się przedmiotem zakładów, jak jakiś cholerny koń wyścigowy, nie zdołały mnie rozwścieczyć tak bardzo jak to, że Valek przeczytał mój dziennik."
"Biały niczym śnieg, rozmiaru dwóch sporych psów, szybki i ekstremalnie niebezpieczny, zabijał ofiarę, nim zdążyła się zorientować, co się dzieje."
"Jeden jedyny raz udało mi się wyprowadzić go z równowagi, choćby tylko na krótką chwilę."

Z Marią V.Snyder spotkałam się po raz pierwszy czytając właśnie "Siłę trucizny". Jest to Księga 1 Trylogii Twierdzy Magów, dlatego też mam nadzieję, że będę miała okazję przeczytać kolejne 2 części tej wspaniałej trylogii, która jest świetna.

Yelena czeka na egzekucję za zabicie syna Brazella - jednego z dyktatorów. Dziewczyna zabiła w samoobronie, aczkolwiek prawo Iksji nie bierze tego pod uwagę. Dziwnym trafem Yelena jednak nie idzie na śmierć, tylko zostaje testerem posiłków komendanta, aby uchronić go przed otruciem. Jednak nic nie wydaje się cudowne mając na sobie Brazella i śmierć w niemal każdej chwili.

W książce spotykamy się również z miłością, magią, no i dyktatorami komendanta, gdzie każdy z nich przeważnie myśli tylko o sobie. Dodatkowo poznajemy tajemniczą kobietę oraz służbę komendanta, która skrywa własne tajemnice. Mimo tego Yelena odnajduje przyjaźń po mimo swojego życia na granicy życia i śmierci.

Maria V. Snyder zaskoczyła mnie niesamowicie baśniową, aczkolwiek niebezpieczną historią, z którą będzie się musiała zmierzyć główna bohaterka. Znajdziemy tutaj dużo różnych, ale tak samo ciekawych wątków, które są warte uwagi.

"Siła trucizny" to książka ukazująca niezbyt dobre życie dziewczyny, aczkolwiek ciekawe ze względu na to, że dziewczyna co chwilę zmaga się z jakimiś przeszkodami.

Według mnie na uwagę zasługuje Valek - były tester żywności, który nauczył Yelenę rozpoznawania trucizn i jak nigdy dotąd przejął się losem kogoś kto miał ponieść karę za swe czyny.

"Siła trucizny" to książka dla tych, którzy lubią coś całkowicie odmiennego, w którym występuje magia, niebezpieczeństwo i mnóstwo różnych trucizn.

***

Egzemplarz redakcyjny otrzymałam od Wydawnictwa Harlequin Mira, za co serdecznie dziękuję.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz