11 czerwca 2012

[112] Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz



Autorka: Lisa See
Tytuł: Kwiat śniegu i sekretny wachlarz
Tytuł oryginału: Snow flower and the secret fan
Przełożyła: Anna Dobrzańska-Gadowska
Rok i miejsce wydania: Warszawa 2005
Wydawnictwo: Świat książki
Liczba stron: 346

Fragmenty książki:
"Żeby zdobyć ich uczucie, byłam posłuszna - jest to najlepsze z cech osoby mojej płci - byłam jednak zbyt chętna i gotowa spełniać wszystkie polecenia."
"Jej słowa budziły we mnie lęk i uniesienie."
"Postępowałam tak, jakbym stała się dojrzałą kobietą i nie potrzebowała już czułości."

Z Lisą See spotkałam się po raz pierwszy, właściwie za sprawą ojej koleżanki z klasy, która pożyczyła mi tą książkę. Tytuł jest ciekawy jednak fabuła całkowicie mnie zaskoczyła i zaciekawiła zarazem.

Lilia i Kwiat Śniegu to dwie małe dziewczynki, które początkowo się nie znają, jednak później staną się sobie bliskie jak nikt inny. A to wszystko przez to, że stają się laotong czyli bratnimi duszami, które rozumieją się niemal bez słów. Jednak, aby połączyć się w laotong swatka musi porównać między innymi daty urodzenia dziewczynek i horoskopy, aby wiedzieć czy do siebie pasują. Po mimo tego, że obie mają całkowicie odmienne życie dziewczynki połączy owa więź, która jest o wiele silniejsza niż przyjaźń.

Poza tym poznajemy w książce chińskie zwyczaje i tradycje na przykład krępowanie stóp małych dziewczynek czy to, że dziewczynki uważane były za najgorsze, w porównaniu do chłopców. Poza tym poznajemy tutaj różne obowiązki i problemy głównych bohaterek jako małych dziewczynek, mężatek, matek własnych dzieci oraz jako wdów po własnych mężach.

Lisa See stworzyła wzruszającą, wstrząsającą i pełną emocji i uczuć książkę, w której nie brakuje bólu jaki zadają matki własnym dzieciom. Na szczęście przyjaźń dwóch dziewczynek pomaga to wszystko znieść trochę lepiej.

"Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz" to książka, która ukazuje inny świat od tego jaki większość nas zna. W którym mogłoby się wydawać, że jest gorzej jednak wszystko zależy od własnej opinii.

Moją ulubioną bohaterką stała się zdecydowanie Kwiat Śniegu, ponieważ początkowo pochodziła z bogatej rodziny jednak z powodu ojca wszystko się odwróciło, a skutkiem tego było nieudane małżeństwo. Dodatkowo pomiędzy dziewczynami nastał niestety konflikt, który doprowadził do czegoś strasznego.

Książka uwiodła mnie niesamowitą historią, w której jest ból, smutek i cierpienie, ale także szczęście z małych, ale dla niektórych wielkich rzeczy. Niesamowita historia, w której wszystko wydaje się prawdziwe.

"Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz" to książka naprawdę gdna uwagi, dlatego też polecam ją wszystkim zainteresowanym.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz