11 czerwca 2012

[116] Wybrana



Autorki: P.C. Cast + Kristin Cast
Tytuł: Wybrana
Tytuł oryginału: Chosen
Przełożyła: Iwona Michałowska-Gabrych
Rok i miejsce wydania: Katowice 2008
Wydawnictwo: Książnica
Liczba stron: 293

Fragmenty książki:
"Kłamstwa niczego nie załatwiają. Ani nawet nie ułatwiają, przynajmniej na dłuższą metę. Najlepiej powiedzieć prawdę, a później posprzątać uczciwy bałagan."
''Czasem dobrze było być sobą - na przykład wtedy, gdy Erik mnie całował albo gdy spędzałam czas z przyjaciółmi - ale na ogół byłam jednym wielkim kłębkiem nerwów i lęków."
"Zalała mnie fala szczęścia, kompletnie usuwająca w cień wszystkie troski ostatnich tygodni."
"Negatywne aspekty mojej sytuacji znacznie przewyższają pozytywne, a wiesz, co jest najdziwniejsze? Zaczynam się do tego przyzwyczajać."

„Wybrana” to już trzecia część przygód Zoey Redbird – dziewczyny przechodzącej przemianę w wampira, która znajduje się w Domu Nocy.

Czytając po raz kolejny znajdujemy się w domu, w którym mieszkają wampiry. Postacie są te same, aczkolwiek czekają na nie całkowicie różne i inne przygody. Stevie Rae – przyjaciółka Zoey nie do konca odeszła ze świata żywych, ponieważ stała się nieumarłą, która normalnie żyje sobie na świecie tyle tylko, że brakuje jej duszy. Dla głównej bohaterki są jednak również inne niespodzianki takie jak brak zaufania do kogokolwiek w Domu Nocy czy po prostu kolejny mężczyzna, a właściwie trzeci w jej życiu. Pomijając fakt, że do tej pory nie pozbyła się ani jednego.

Jak wiadomo jest to książka o wampirach, a właściwie o nastolatkach przechodzących przemianę w tym kierunku. Wiadomo, że jest to trzecia część serii i co prawda znowu dzieje się coś nowego, aczkolwiek to według mnie nie za bardzo jest już takie ciekawe jak na początku.

Autorki stworzyły jak zawsze ciekawą kontynuację poprzednich części, aczkolwiek nie zwraca się tutaj uwagi na nic innego i wyróżniającego się na tle innych, wcześniejczych przygód całej ekipy, którą ma Zoey. Jest to trochę dołujące, aczkolwiek prawdziwe.

Książkę przeczytałam z powodu czystej ciekawości i zapewne tak samo będzie z następnymi częściami. Według mnie „Wybrana” to książka tylko dla tych, którzy wampiry uwielbiają i chcą przeczytać niemal każdą książkę o nich.

„Wybraną” polecam przede wszystkim tym, którzy przeczytali wcześniejsze części, a także tym, którzy lubią wampiry chociaż nie jestem do końca pewna, czy ta książka się im spodoba.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz