1 czerwca 2012

[43] Zwycięzca jest sam



Autor: Paulo Coelho
Tytuł: Zwycięzca jest sam
Tytuł orginału: O Vencedor Esta So
Przełożył: Jarek Jeździkowski
Rok i miejsce wydania: Warszawa 2009
Liczba stron: 346

Fragmenty książki:
"Męskie "Pachnidło" łudzi się, że podbiło serce długonogiej piękności i może teraz manipulować nią do woli. Damskie "Pachnidło" ufa jedynie mocy swoich brylantów."
"Na tym świecie jedynie miłość zasługuje na wszystko. Cała reszta nie ma najmniejszego sensu."
"Popularność, która przy odrobinie szczęścia stanie się Sławą, która z kolei przy odrobinie szczęścia stanie się Władzą."
"Jeżeli istnieje życie po śmierci, oboje - kobieta, która go zdradziła i mężczyzna, który uczestniczył w zdradzie - trzymając się za ręce szli w świetle księżyca po piaszczystej plaży."

Paulo Coelho jest jednym z najbardziej znanych współczesnych pisarzy. Co prawda wcześniej nie czytałam jego żadnej książki natomiast miałam z nim do czynienia przez czytanie cytatów, które były boskie. Tak więc, gdy moja koleżanka chciała mi pożyczyć ową książkę nie mogłam odmówić, bo z góry wiedziałam, że musi być świetna. Wystarczyło przeczytanie na końcu okładki o czym jest książka, a już wiedziałam, że będzie fenomenalna. No i ani trochę się nie myliłam.

Autor książki "Zwycięzca jest sam" wprowadza nas w świat pełen sławy i bogactwa. Tutaj poznajemy największe postacie z całego świata. Zaczynając od początkujących gwiazd filmowych na supermodelkach kończąc. Jednym słowem świat marzeń o którym każdy z nas chociaż przez chwilę marzył.

Igor - rosyjski milioner wierzy, że można usprawiedliwić zabójstwo, które jest popełnione z powodu miłości do kobiety swojego życia. Owy mężczyzna jest w stanie dla tej kobiety, która go zostawiła, skończyć ze światem spotykanych ludzi na ulicach bez względu na to kim są, co robią i co myślą. Jednym słowem Igor to wcielenie zła w dobrej intencji. A jak jest naprawdę?

Kolejną główną postacią książki jest Gabriela - aktorka, która za wszelką cenę chce osiągnąć jak największą sławę po mimo tego, że jest jej źle z tym, że nie ma z kim porozmawiać o swoich zmartwieniach i wątpliwościach dotyczących jej własnej sławy.

Jest jeszcze Hamid - dyktator mody, który ma wspaniały pomysł, ale niestety nie zostanie on zrealizowany z powodu wkroczenia do świata mody i sławy Igora, który planuje unicestwić kilka światów, aby odzyskać swoją byłą żonę.

Poza tymi postaciami spotykamy jeszcze inne, które też mają swoje problemy i cierpienia np. Jasmine - początkująca modelka, która jako jedna z niewielu nie marzy o jak największej karierze czy Savoya - policjant, który marzy o tym, by zostać sławnym policjantem.

Cała akcja rozgrywa się na festiwalu filmowym Cannes, gdzie przyjeżdża Igor, który popsuje kilka projektów, a wszystko przez to, że ma obsesję na punkcie swojej żony.

"Zwycięzca jest sam" to książka o ludziach, którzy się zagubili w swoim życiu i pozwolili manipulować swoimi marzeniami. Jest to jak autor powiedział: "[...] wierny portret współczesnego świata.".

Według mnie książka jest naprawdę fenomenalna chociaż zauważyłam kilka błędów w druku. Polecam każdemu kto lubi chwile grozy, ale też chce zobaczyć jak mniej więcej może wyglądać życie gwiazd z tej drugiej strony.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz