30 maja 2012

[27] Melancholia sukuba



Autor: Richelle Mead
Tytuł: Melancholia sukuba
Tytuł orginału: Succubus Blues
Przełożyła: Agnieszka Kabala
Rok i miejsce wydania: Warszawa 2010
Liczba stron: 333

Fragment książki:
"Statystyki pokazują,że większość śmiertelników zaprzedaje dusze z pięciu powodów: seksu, pieniędzy,władzy, zemsty i miłości. W tej kolejności.
Nie powinnam więc mieć wyrzutów sumienia, że przyszło mi asystować przy numero uno, ale cała ta sytuacja wydawała mi się... cóż, obleśna. A skoro ja to mówię, to coś znaczy.
Może po prostu nie ma już we mnie empatii, zastanawiałam się. Minęło zbyt wiele czasu. Kiedy byłam dziewicą, ludzie wierzyli, że łabędzie mogą zapładniać dziewczęta."
"Znów mnie objął, a ja rozszlochałam się na nowo - potępiona dusza znalazła chwilowe wytchnienie w ramionach niebiańskiej istoty. Zastanawiałam się, czy to, co powiedział, jest prawdą, czy to możliwe, że jest jeszcze dla mnie nadzieja, ale nagle przypomniałam sobie coś co sprawiło, że roześmiałam się przez łzy.
Anioły nie kłamią."

Zapewniam Was, że nigdy w życiu nie czytałam tak intrygującej, pełnej miłości, seksu, fantazji, strachu i cierpienia książki. Jest to pierwsza z tego co wiem z trzech części owej opowieści. To tutaj dowiadujemy się kim jest bohaterka i jak żyła zanim stała się sukubem.

Sukub to chyba najlepsze zajęcie, jakie można sobie wymarzyć w piekle. Ma się wtedy wszystko: seksapil, umiejętność zmiany postaci, fantastyczne ciuchy oraz to, że każdy facet umarłby za jedno spojrzenie lub dotyk (i faktycznie często tak się kończy).
Jednak życie Georginy Kincaid, sukuba z Seattle, nie jest tak ekscytujące, jak mogłoby się wydawać. Georgina nie jest przekonana, że uwodzenie śmiertelników i wysysanie z nich energii życiowej to najlepsze zajęcie dla dziewczyny takiej jak ona. Zdecydowanie bardziej wolałaby poszukać sobie bratniej duszy (a może to nieśmiały autor kryminałów?). Tylko co zrobić, żeby tej bratniej duszy od razu nie uśmiercić, kiedy Georginie weźmie górę natura sukuba? Romantyczne marzenia o prawdziwej miłości będą musiały jednak zaczekać: w demonicznym podziemiu w Seattle ktoś zaczyna zabijać nieśmiertelnych...

Książka o nieśmiertelnych, którzy żywią się nieśmiertelnymi. Znajdujemy tu dzieci aniołów i kobiet śmiertelnych, którzy są bękartami przez co ciągle muszą uciekać. Poznajemy główną bohaterkę - Georginę i dowiadujemy się kim była zanim została sukubem i dlaczego nim w ogóle została. Poza tym w Seattle dochodzi do zabicia nieśmiertelnych co jest przecież prawie niemożliwe. I to w dodatku osób, które są przyjaciółmi pięknego sukuba. Razem z Georginą przeżywamy chwile słabości przez co jej śmiertelni przyjaciele są skazani na cierpienia, ale mimo to Seth poznaje jej tajemnicę i o dziwo nikomu jej nie opowiada za co Georgina jest mu bardzo wdzięczna. W końcu co by się stało gdyby wszyscy ludzie wiedzieli, że istnieją nieśmiertelne istoty? Czy Georgina dowie się kto jest zabójcą nieśmiertelnych? I kim są nefilimowie? Podobno w mieście grasuje tylko jeden. Czy, aby na pewno? A może jest ich więcej?

Książka o sukubie, który pragnie prawdziwej, odwzajemnionej miłości, która niestety nie może się przytrafić ze względu na owy fach zabijania mężczyzn "miłością". Książka porusza takie uczucia jak miłość, wzruszenie, strach czy szczęście. Jest pełna dobrych, ale i złych chwil, które mają miejsce i niestety krzywdzą innych. Jak zakończy się owa bitwa? Tego dowiecie się z książki.

Ocena: 10/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz