30 maja 2012

[36] Świat marzeń zakupoholiczki



Autor: Sophie Kinsella
Tytuł: Świat marzeń zakupoholiczki
Tytuł orginału: The secret dreamworld of a Shopaholic
Przełożyła: Krystyna Chmiel
Rok i miejsce wydania: Warszawa 2005
Liczba stron: 336

Fragmenty książki:
"Sala umilkła, a ja nie wierzyłam własnym oczom, gdy Luke Bradon sięgnął do kieszeni, wyciągnął banknot dwudziestofuntowy i podał go któremuś z najbliżej siedzących dziennikarzy. Ten przez chwilę się zawahał, ale zaraz podał go komuś z następnego rzędu. Tym sposobem banknot podawano z rączki do rączki, a kiedy w końcu dotarł do mnie - huknęły oklaski. Zarumieniłam się po uszy."
"Z harmonią kopert w ręku poczułam się nagle osobą dojrzałą, poważną, odpowiedzialną, rozsądną i przewidującą. Od teraz moje życie miało wyglądać zupełnie inaczej, bo diametralnie zmienił się mój stosunek do pieniądza."
"Jego usta spoczywały na moich, delikatnie rozdzielał moje wargi, a mnie podniecenie rozpalało do białości. Jego dłonie osuwały się po moich plecach, aż dotarły do pośladków, wodząc palcami pod obrębkiem spódniczki."

Początkowo nie miałam pojęcia, że istnieje taka książka. Najpierw zobaczyłam film, bo strasznie dużo o nim słyszałam, a później znalazłam tą książkę u mojej koleżanki w pokoju więc po prostu musiałam ją przeczytać.
Książka to pamiętnik opisujący życie trzydziestoletniej Rebeki Bloomwood. Składa się z 24 rozdziałów, gdzie niektóre zaczynają się pismami banków, w których Rebeka jest zadłużona.
Rebeka Bloomwood to dziennikarka, która udziela porad na temat jak najkorzystniej lokować pieniądze. Jednak ona sama wszystkie swoje pieniądze wydaje na zakupy, gdyż są jej ulubionym zajęciem, ale dodatkowo przysparzają jej dużo problemów. Dlatego też na wszystkich kontach ma nieustanny debet, który zmusza do wymyślania różnych, dziwnych i niestworzonych historyjek. Kobieta jest już na samym dnie, gdy nagle staje się telewizyjną gwiazdą przez co jej życie obraca się o 180 stopni.
Po przeczytaniu książki mogę stwierdzić, że wiele wątków zostało dodanych do filmu jednak nie pojawiły się w książce. Na przykład w filmie Rebeka uczestniczyła w pewnej grupie ludzie, w której oduczali zakupoholizmu. Natomiast w książce kobieta sama zmienia swoje nastawienie do zakupów bez niczyjej pomocy. Poza tym Derek Smeath - prezes banku Endwich w filmie jest pokazany jako człowiek natrętny i uprzykrzający życie swoim klientom,a w książce jest miły i rozumie problemy klientów oraz stara się im pomóc.
"Świat marzeń zakupoholiczki" to książka pełna zwariowanych i dziwnych przygód jakie możemy przeżywać razem z bohaterką. Książka pokazuje jak łatwo ściągnąć na siebie kłopoty i jak trudno je zawalczyć.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz