11 czerwca 2012

[108] Cisza



Autorka: Becca Fitzpatrick
Tytuł: Cisza
Tytuł oryginału: Silence
Przełożył: Paweł Łopatka
Rok i miejsce wydania: Kraków 2011
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 396

Fragmenty książki:
"Tak jakby odebrano mi część pamięci. Skradziono i zastąpiono ją próżnym lękiem."
"Dla ciebie wyrzekłbym się wszystkiego, co posiadam, nawet duszy. Jeżeli to nie jest miłość, nie umiem zaofiarować ci niczego więcej."
"Gdyby nie gniewny, wręcz groźny wyraz twarzy, z którym najwidoczniej nie lubił się rozstawać, dziewczyny pchałyby się do niego drzwiami i oknami."
"Nie łudziłam się, że ten stan będzie trwał wiecznie, ale też na razie postanowiłam cieszyć się chwilą."

Z Beccą Fitzpatrick miałam już do czynienia dwa razy czytając "Szeptem" oraz drugą część owej książki jaką jest "Cresendo". Teraz przyszedł czas na przeczytanie trzeciej części o przygodach Nory i Patcha jaką jest "Cisza".

Nora po kilku miesiącach wreszcie się budzić, ale nie pamięta za wiele, gdyż kilka miesięcy z jej życia ktoś tak jakby całkowicie jej usunął. Jedyne co pamięta to jakieś czarne oczy, które nie wiadomo do kogo należą.

Jak wiadomo jest to trzecie część przygód więc nie wypada mi zdradzać dosłownie wszystkiego, aczkolwiek mogę powiedzieć, że Nora stanie przed trudnym zadaniem i do końca nie ma pojęcia kto jest przeciwko niej i kto ją atakuje, ale wszystko wyjdzie na jaw w odpowiednim czasie. Mogę powiedzieć, że zwrotów akcji i momentów zapierających dech w piersiach nie zabrakło.

Becca Fitzpatrick po raz kolejny mnie zauroczyła i prawdę mówiąc zaskoczyła, gdzie czasami jest tak, że czytając kolejną część danej książki to większość rzeczy jest już wiadoma, jednak tutaj tak nie było za co duży plus dla autorki, że nawet w trzeciej części potrafiła trzymać czytelnika w napięciu od początku do końca.

Książkę przeczytałam, gdyż wcześniejsze części mnie uwiodły chociaż prawdę mówiąc jeśli mam porównać to wszystkie są dobre jednak "Cresendo" jest chyba troszeczkę gorsza może z tego powodu, iż występuje tam mało scen z Patchem no, ale cóż zrobić.

"Cisza" to kolejna dobrze napisana część przygód dziewczyny i upadłego anioła jednak wcześniej polecam przeczytanie poprzednich części, gdyż nie wszystko może być zrozumiałe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz