1 czerwca 2012

[52] Z ciemnością jej do twarzy



Autor: Kelly Keaton
Tytuł: Z ciemnością jej do twarzy
Tytuł oryginału: ...
Przełożyła: Anna Gralak
Rok i miejsce wydania: Kraków 2011
Wydawnictwo: Znak emoticon
Liczba stron: 257


Fragmenty książki:
"To słowo brzmiało tak obco, tak nierealnie, że nawet nie byłam pewna, czy dobrze usłyszałam. Rodzina."
"Nigdy nie dotykałam w ten sposób żadnego faceta. Nigdy nie czułam ciepła, mięśni ani skóry uginającej się lekko pod moimi palcami."
"W masce stałam się jednak inną osobą, pewną siebie wersją dawnej Ari. Poczułam się piękna, tajemnicza i silna, jakbym należała do nocy i do panującej tu magii bardziej niż do jakiegokolwiek innego miejsca na ziemi. I jakby one należały do mnie."
"Opijają się krwią, nurzają w seksie i pewnie w wielu innych dekadenckich przyjemnościach."

"Z ciemnością jej do twarzy" to książka o dziewczynie - Ari, która pewnego dnia postanawia odnaleźć swoją rodzinę.

Ari udaje się do szpitala psychiatrycznego, gdyż dowiedziała się, że tam przebywała jej rodzona matka. Tam otrzymuje niewielkie pudełko po swojej mamie, gdzie znajduje liścik, w którym jej rodzicielka ostrzega ją, aby nie jechała do Nowego 2, miasta, w którym rządzi dziewięć rodzin, gdyż czeka ją tam niebezpieczeństwo. Jednak Ari udaje się dostać do Nowego 2 i tam poznaje swoich przyjaciół, którzy pomagają jej znaleźć prawdę na temat swojej przeszłości. Dziewczyna dowiaduje się, że nad jej rodziną ciąży klątwa no i wkrótce dowiaduje się na czym ona polega, a także wie czym się stanie i dlaczego kobiety z jej rodziny przed ukończeniem dwudziestego pierwszego roku życia popełniają samobójstwo.

Kelly Keaton stworzyła całkowicie interesującą, niebanalną i zaskakującą historię dziewczyny, która walczy między innymi z mityczną Ateną oraz ze swoją rodzinną klątwą. Dodatkowo poruszane są tu wątki miłości, ale także wampirów, czarodziejów i wiedźm. Jednym słowem połączenie "Zmierzchu", "Harry'ego Potter'a" i innych historyjek, które wszyscy znamy, które w tej powieści łączą się w jeszcze lepszą akcję oraz zaskakujące wątki.

Biorąc książkę do ręki myślałam, że będę miała do czynienia z dziewczyną, która przebywa w ośrodku psychiatrycznym jednak po kilku stronach autorka mile mnie zaskoczyła, gdyż akcja nie dzieje się w ośrodku, ale w mieście Nowym 2, w którym Ari mierzy się ze złem i swoją, bądź co bądź, przeklętą przyszłością.

Powieść Kelly Keaton jest dla czytelnika zaskakującym i miłym incydentem, w którym autorka połączyła wampiry, wiedźmy i czarodziejów w jednej opowieści, co jak dotąd raczej nie miało miejsca. Dodatkowo autorka nie skupia się na wielkiej i cudownej miłości Ari i Sebastiana, ale nad walką z tymi, którzy chcą zniszczyć dziewczynę za co ogromny plus, gdyż w tego typu książkach przeważnie jest na odwrót.

Mnie przygoda Ari całkowicie zauroczyła i mam nadzieję, że doczekamy się kontynuacji, gdyż książka jest tego warta. Bohaterowie jak i ich wątki również nie są niczemu równe. Jak dla mnie książka jest fenomenalna. Taka współczesna baśń, w której nawet mityczna Atena może wziąć udział.

Egzemplarz redakcyjny otrzymałam od wydawnictwa Znak emoticon, za co serdecznie dziękuję.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz